Mi az életem értelme? Honnan jöttem, hova tartok? Felfedezhető egy rendező elv a velem történtekben?
És ha létezik egy láthatatlan cél, ami felé haladok, hogyan ismerhetem meg?
Életutunk, azaz biográfiánk tanulmányozása tud közelebb vinni hozzá.
Tarts velünk egy biográfiai felfedezőnapon! Ülj be a téged érdeklő rövid előadásokra!
Beszélgess életutadról és kérdéseidről négyszemközt, tapasztalt biográfusokkal a beszélgetősarkokban!
A vállalkozó kedvűek azt is kipróbálhatják különböző témájú műhelymunkákon, hogy milyen élmény a biográfiájukkal dolgozni.
Amikor elakadásban, krízisben, keresésben vagyunk, a biográfiai munka segítséget nyújt az irány, a magasabb nézőpont megtalálásához. Továbbá azt is segít meglátni, mi az, amit esetleg el kell engednünk, és mi az, amiben változnunk kell további fejlődésünk érdekében. A biográfia varázslencséjén keresztül visszatekintve tudatosíthatjuk a megtett utat, az észrevétlenül begyűjtött kincseket és a pillanatokat, melyek gazdagabbá tették személyiségünket, melyektől azzá váltunk, akik most vagyunk.
A Biográfiai Műhely a Holland Biográfiai Intézet képzésén 2019-ben végzett biográfusok csoportjából alakult.
Ezzel a nappal az a célunk, hogy bemutassuk a biográfiai munka és a Biográfiai Műhely sokszínűségét és kreatív munkáját.
Szeretettel várunk minden érdeklődőt!
A Biográfiai Műhely tagjai
Dátum – időpont: 2025. március 29. szombat 9:00 – 17:30
Helyszín: Csillagberek Waldorf Általános Iskola és Gimnázium
Budapest, IV. Árpád út 161 – 163.
Program
9.00 – 9.30 |
Érkezés, regisztráció |
9.30 – 10.00 |
A biográfiai munka története – Nagy Ágoston„Tiszteljük életutunkat, mint egy fejlődési folyamatot!” A magból sem lehet rögtön virág, az évszakok is csak egymás után következhetnek… |
10.00-10.20 |
Hogyan segít a biográfia? – Kökény-Hámori EszterMindennapi kihívásaink az élelút ritmusainak tükrében. Hogyan és miben tud segíteni a biográfiai munka egyéni szinten? |
10.20 – 10.30 |
Biográfia a közösségekben – Keleti DorottyaEgy közösség csak a benne lévő egyének fejlődésén keresztül tud változni. Minden közösség- vagy szervezetfejlesztés felesleges, ha csak a folyamatokat, formákat próbáljuk változtatni. Egy valós változási folyamatban elengedhetetlen a közösséghez tartozó emberek felelős együttműködéséből születő, élő formák megjelenése. Az élő formák a jelenléten keresztül születnek, amihez két dolog biztosan szükséges: a múltat feldolgozva tanulni belőle és a jövő felé egy lehetőségként tekinteni, amihez a jelen lépésein keresztül vezet az út. A biográfia ezt a fejlődési folyamatot segíti egyéni, párkapcsolati, családi és bármekkora közösségi szinten is. |
10.30 – 11.00 |
Kávészünet |
11.00 -11.30 |
Holdkapuk üzenete – Osváth AndreaÉletutunk során vannak időszakok, amikor jobban ráláthatunk sorsunkra, vállalt feladatunkra, mintha egy kapu vagy ablak nyílna meg egy rövid időre, és feltárná az összefüggéseket. Elnevezése is ezt mutatja: holdkapu (Hold és a Nap ritmusa alapján). Ezek az időszakok körülbelül 18 éves ütemekben követik egymást a biográfiánkban, és értelmükhöz közelebb kerülve válhatunk érzékenyebbé arra, hogy a mindennapi megéléseinkben és a legapróbb életeseményünkben is meglássuk a megmutatkozó jeleket, amelyek az sorsunk felé terelnek. |
11.30 – 11.45 |
Biográfia és dentozófia – dr. Tóthfalusi AnnaBiográfiánk tükröződik a fogainkban, lelki egyensúlytalanságaink fizikai szinten is megjelennek. A jó hír, hogy a kapcsolat kétirányú. A dentozófiai folyamat felnőtteknél egy komoly és hatékony én-erősítő lehetőség. Az aktivátor, amit használunk egy eszköz, amivel segíteni tudunk kicsiknek, nagyoknak az egészséges egyéni egyensúly elérésében… miközben mellesleg a fogaik is rendeződnek. |
11.45 – 12.10 |
Hívogató – Műhelymunkák rövid bemutatása |
12.10 – 13.30 |
Ebédszünet |
13.30 – 14.20 |
Műhelymunkák 50 percben, párhuzamosan, különböző helyszíneken |
Küszöbök az életúton – Boga Emese„Biográfiánk tele van kisebb és nagyobb küszöbélményekkel. Felismerjük-e őket? Feltételezhetünk-e illetve meglátjuk-e a szellemi iránymutatást ezen életeseményeink mögött? Nézzünk rá együtt néhány autobiográfiai írás gyakorlattal „ |
|
Holdkapu a gyakorlatban– Osváth AndreaNézzünk rá a holdkapukra a gyakorlatban is. Hogyan találhatom meg a holdkapu üzenetét, mi segíthet a saját 18,5 éves ritmusod üzeneteinek megtalálásában és éltetésében. |
|
Könnyed biográfiai gyakorlatok – Stettler Melinda és Risbjerg AnnaMűhelymunka azoknak, akik nem akarnak még fejest ugrani a biográfiába vagy megmerítkezni benne, csak kicsiben szeretnék megnézni hogy milyen megközelítéssel dolgozunk. |
|
Útkereső nemcsak fiataloknak: A Belső Iránytűnk ébresztgetése– Rédey SzilviaHogyan tudhatjuk, hogy a nekünk megfelelő Utat választjuk? Honnan tudhatjuk, hogy szabad döntést hozunk-e épp? Milyen tényezők mentén szabad vagy sem egy döntésünk? Mi tol a múltunkból, mi hív a jövőnkből? Hogyan támogatja meg ezt az Én-magunkra találást az antropozófiai emberképen alapuló biográfiamunka? |
|
A változás útja – kérdésekben élni – Keleti DorottyaEgy szokásunk megváltoztatása nem is olyan könnyű. Próbálkozunk új mintákat létrehozni, a régiből kilépni, de újra és újra a startvonalon találjuk magunkat. Kész megoldási tervekkel állunk elő, csak nem számolunk a szokások mögött megbúvó mozgatóerők makacsságával. Az erőből változtatásból lépjünk át a változási folyamat megismerésébe, mely válaszok helyett kérdéseken keresztül vezet az életünk útján! |
|
14.20 – 14.50 |
Kávészünet |
14-50-16.40 |
Műhelymunkák 90-110 percben, párhuzamosan, különböző helyszíneken |
Doppelgänger – Boga Emese, Osváth AndreaA szellemi-lelki fejlődésünk velejárója, hogy Doppelgängerünket felismerjük és átalakítsuk. Mi rejti el előlünk? Hogy juthatunk közelebb hozzá? Az út egyedi, de kapunk hozzá segítséget. Gyere, tegyél egy lépést a saját utadon ebben a műhelymunkában. |
|
Próbatételek az életünkben – Révész Klára, Risbjerg AnnaHogyan segíthet az életünk megpróbáltatásaiban, ha felismerjük amikor tűzpróbával, vízpróbával, vagy levegőpróbával kerülünk szembe? Milyen lelki minőségekre, erőre, attitűdre van szükségünk ahhoz, hogy „kiállhassuk a próbát”? Néhány gyakorlat segítségével közelebb juthatsz ezek meg- és felismeréséhez… |
|
Merre tovább? – Nagy Mónika, Tóth BeatrixÉletutunkon haladva olykor útkereszeteződésekhez érkezünk. Máskor azt vesszük észre, hogy egy helyben toporgunk, még akkor is, ha hívogat egy irány, cél. Miért? Mi tart vissza? Mi legyen a következő lépés? Fizikai megnyilvánulásunkat, folyamatainkat és ritmusainkat megfigyelve, vonzódásainkat, motivációinkat és ideáljainkat felfedezve megtalálhatjuk a választ. A műhelymunkán ízelítőt adunk abból, hogyan térképezhetjük fel ezeket az életterületeket. |
|
Élettémáim: a múltam és a jövőm hozadékai – Nagy ÁgostonAmikor a legkülönfélébb módokon tud ugyanaz a megélés szembejönni… Ha már ismered az élettémáidat jó, ha még nem, egy rövid gyakorlattal akkor is keresünk párat. Utána pedig közelebbi ismeretségre lépünk velünk: Hogyan vettem őket magamra? Mit akarnak még mindig tanítani nekem? Hogyan nézhetek a szemükbe, és tehetem őket segítő társaimmá? |
|
Három „aranyrög” a lélekben: őszinte érdeklődés, együttérzés, felelősségvállalás – Keleti DorottyaEgyéni munkád során felfedezheted milyen nézőpontváltásra van szükséged e három minőség felébresztéséhez. A mindennapi gyakorlás során pedig megismerheted, ez hogyan hat egyéni, párkapcsolati, közösségi és társadalmi szinten egyaránt. Kelyhet képez a Szeretet Közösségek számára. |
|
16.40 – 16.50 |
Szünet |
16.50 – 17.20 |
Közös zárás, a nap gyümölcseinek begyűjtése |
11.00 órától egész nap folyamatosan Biográfiai Stand és beszélgető sarkok az alábbi vezérfonalakkal:
|
Büfé és ebéd szervezés alatt.